Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.08.2012 19:24 - За новия живот на свети Киприян Картагенски
Автор: prespanski Категория: Други   
Прочетен: 6654 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 30.08.2012 19:38


image


Свети Киприян Картагенски (ок. 200 - 258 година) пише:

„Ко­га­то се на­ми­рах в тъм­ни­на сред мрач­на­та нощ, ко­га­то пла­вах по мо­ре­то на нас­то­я­щия жи­вот на­сам-на­там без на­деж­да и опо­ра, без да знам пъ­тя, ли­шен от вся­как­ва ис­ти­на и от вся­как­ва свет­ли­на, то­га­ва смя­тах за не­о­бик­но­ве­но труд­но и не­о­съ­щес­т­ви­мо обе­то­ва­ни­е­то на Бо­жес­т­ве­но­то ми­ло­сър­дие, че чо­век мо­же от­но­
во да се ро­ди и, ка­то по­лу­чи в св. Ку­пел но­ва ду­ша и нов жи­вот, да ос­та­ви всич­ко пре­диш­но и, още в то­ва тя­ло жи­ве­е­й­ки, да ста­не нов чо­век по дух и по сър­це. Как е въз­мож­но, си ка­зах аз, чо­век да ос­та­ви тъй ско­ро и тъй на­пъл­но оно­ва, с ко­е­то се е ро­дил и ко­е­то от дъл­гов­ре­мен­на при­вич­ка е ста­на­ло не­го­ва вто­ра при­ро­да? Как мо­же да се на­у­чи на въз­дър­жа­ние то­зи, кой­то е свик­нал с шум­ни пир­шес­т­ва и изис­к­а­ни яс­тия? Как мо­же да се при­ми­ри със скром­но и прос­то об­лек­ло то­зи, кой­то е блес­тял с раз­кош­ни одеж­ди? Кой­то се е рад­вал на чи­но­ве­ и по­чес­ти, той не мо­же да жи­вее в не­и­з­вест­ност и без тях. То­зи, кой­то е бил ок­ръ­жен от тъл­па по­чи­та­те­ли, кой­то е бил съп­ро­вож­дан от мно­го­чис­ле­ни по­чи­та­те­ли, го­то­ви вся­ко­га на ус­лу­ги­те му, той би се из­мъч­вал, ако ос­та­не сам.
Та­ка мис­лех аз в се­бе си за­туй, за­що­то то­га­ва сам бях все още пле­нен от заб­лу­ди­те на своя пре­ди­шен жи­вот, от ко­и­то не виж­дах въз­мож­ност да се ос­во­бо­дя. Аз бях се пре­дал на по­ро­ци­те и, по­не­же се бях от­ча­ял в по-доб­ро­то, пред­с­та­вях си ги­бел­та ка­то ес­тес­т­ве­на и не­о­б­хо­ди­ма. Но впос­лед­с­т­вие, ко­га­то се умих в ба­ня­та на въз­раж­да­не­то от сво­е­то не­чис­то ми­на­ло, и ко­га­то но­ва чис­та свет­ли­на се из­ля над очис­те­на­та ми ду­ша, ко­га­то аз при­ех Ду­ха сви­ше и ста­нах нов чо­век, по един не­пос­ти­жим на­чин, съм­ни­тел­но­то ста­на за ме­не вяр­но, скри­то­то ­ от­к­ри­то, тъм­но­то ­ яс­но. Аз по­лу­чих си­ла за пос­ти­га­не­то на оно­ва, ко­е­то пре­ди смя­тах за труд­но и не­и­з­пъл­ни­мо“.





Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: prespanski
Категория: Други
Прочетен: 302116
Постинги: 265
Коментари: 53
Гласове: 1924
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031